Dělají z nás dojnou krávu a blbce zároveň
Jindřich Kulhavý: Vedení Prahy a některých jednotlivých čtvrtí patří k odstrašujícím příkladům toho, jak se rozchází život na piedestalu moci s tím reálným dole na pražských ulicích.
Také je zajímavé, jak snadno lze postupem nahoru zapomenout na problémy ostatních, a naopak začít vytvářet a předkládat ty své. Změna z občana na relativně úspěšného politika, byť komunálního, probíhá sice plynule, ale rychle, a přináší sebou většinou i změnu osobnosti. Snad nikdy k lepšímu. I z dosud kvalitních lidí se stávají často prostí šmejdi.
Vývoj obsazování pražského magistrátu byl dlouho vcelku jednoznačný. Hlavní město patřilo ODS. Praha je státem ve státu, což je při počtu obyvatel a množství sídel různých institucí vcelku logické. Obrat peněz v hlavním městě je obrovský, koncentrace obchodu tomu odpovídá. Také postavení primátora je výjimečné a měly by ho zastávat skutečné osobnosti oplývajícími schopnostmi. Což se už minimálně dvě volební období nedaří, přestože i předchůdci posledních dvou exemplářů mohli být občas považováni za kontroverzní. Samozřejmě si uvědomuje rýžování z podniků ovládaných městem lobbisty typu Janouška, Horáčka či Rittiga, ve kterém se angažovali zástupci ODS i koaličních partnerů a díky nim utíkaly miliardy, nicméně město fungovalo a mělo před sebou perspektivu vývoje k moderní a životem pulsující metropoli, ovšem stojící na reálných základech.
Vedení svěřené do rukou ANO a paní Krnáčové v době, kdy byla tato strana na vzestupu, ovšem o řízení takového kolosu neměla ani ,,páru“, má své důsledky. Za ty 4 roky vzniklo pár dalších afér, nicméně většina se dařila ututlat. Největším průšvihem byla činnost Zelených a především Matěje Stropnického, přes které jste bez provize neprošli, přesto i tak do většiny toho, co se mohlo posunout, házel vidle. Byl to on, kdo částečně zastavil rozvoj města, ovšem vše zabaloval do ekoobalu a zelené ideologie. V podstatě pokračoval v tom, s čím si udělal mizerné jméno na Praze 3. Devastace vzniklá za něho dosud v této čtvrti pokračuje. K tomu později. Z doby Krnáčové si mimo Stropnického pamatujeme ještě začátek podpory LGBT komunity a její účast v čele pochodu zvrácenosti Prague Pride. Už jen tím se nominovala do skupiny naprosto nepoužitelných lidí nevhodných cokoliv řídit včetně pražské tramvaje.
Její nástupce Hřib je na tom ještě hůře. K neschopnosti Krnáčové přidal ego. Krnáčová se dala ovlivnit, někdy bohužel zmanipulovat, nicméně Hřibovo mužství přidalo na té neschopnosti vést obrovskou aglomeraci další grády. Bylo odsunuto několik projektů přínosných samotným Pražanům a nahrazeno totálními nesmysly a úlety. Když to řekneme krátce, Piráti jsou zmutovaní Zelení, kteří se u nás nechytali, tedy místo nich byli ze střídačky vypuštěni právě Hřibovi souvěrci. Spojit se s nimi mohlo pár naprosto scestných osob typu bratrů Čižinských, Koláře či koaličních partnerů z umírající Top09. Samozřejmě se rádi přidají Zelení a máme kompletní galerii naprosto nepoužitelných lumpů, kteří se k moci dostali jen díky neochotě Pražanů přemýšlet. Ani volby vyhrát jednotlivě nemuseli, pouze se po nich domluvili.
Praha má mnoho problémů. Snad nikdy v ní nezůstalo tolik neopravených vozovek. Jezdit po městě, ve kterém řádí ekoteroristé snižující kapacity komunikací a ubírající parkovací místa například nesmyslnou výstavbou retardérů, ostrůvků a zelených pásů, je doslova nebezpečné. Jejich nedostatek je dlouhodobý problém, jehož řešení není tak složité. Kdyby v každé čtvrti místo komerčních domů a kanceláří vzniknul parkovací dům, bylo by po problémech. Parkování v nich by bylo zpoplatněno, ovšem velmi rozumnou částkou nepřekračující současné levnější rezidentní karty a samozřejmě zajištěné určitým typem ostrahy. Takové domy by bylo možno nechat spravovat soukromými subjekty či z vlastních zdrojů. Možná se může zdát, že vstupní investice by mohla být vysoká, nicméně by se vrátila a pročistila by pražské ulice na dostatečnou míru. Místo toho všude řádí developeři a staví se jen další byty, obchody a kanceláře. Postavte však parkovací domy, omezte stání na ulicích na určitou dobu či pro skutečně potřebné či denně jezdící a Praha bude vypadat jinak. A můžete do nich i zavést elektřinu potřebnou pro dobíjení jinak zbytečných aut, koloběžek a všeho dalšího, co bude privátní a bude to sloužit k tomu, abyste si těch 300 metrů od domu do garáží dojeli Pražané kdykoliv a bez potíží. Přesně tak by se mohla Praha změnit v moderní a snadno průjezdné město, aniž by lidé byli terorizováni.
Místo toho chtějí Hřib a spol. navýšit cenu rezidenčního parkování na dvojnásobek a grázlové z Prahy 3 dokonce na trojnásobek dnešní úrovně. Praha 3 proslula odsuny slibovaných privatizací, špatnou správou stávajících státních nemovitostí a předáváním sociálních bytů těm, kteří se o ně nijak nezasloužili. Radnice nasává peníze ze zvýšených nájmů a doslova lže. Také utrácí za nesmyslné projekty, třeba cena nového loga byla omračující. Připravuje se městský holubník, který má de facto odvést pozornost od toho skutečného na radnici. Blíží se volby, je tedy třeba vzít rozum do hrsti a nedopustit, aby se podobní lidé dostávali do vedení radnic. Zamysleme se konečně nad tím, co nám všem leží v žaludku a pojďme s tím něco dělat. Není li už pozdě.