MOBILY: Na první místo se dostalo Xiaomi, druhý je Samsung a až třetí Apple
Evropskou jedničkou v prodeji mobilních telefonů po dlouhé době není Samsung. Ve druhém čtvrtletí prodala více smartphonů čínská značka Xiaomi. Až na třetím místě skončil americký Apple. Uvádí to ve svém článku server iDNES (viz ZDE).
Úspěch Xiaomi
Xiaomi je v porovnání se Samsungem a Applem velmi mladá značka. Mobilní telefony začala vyrábět teprve před 10 lety, v roce 2011. Od začátku zvolila chytrou strategii výroby nových modelů na základě předobjednávek zákazníků, kterým tak mohla nabídnout přístroje za velmi výhodné ceny, resp. s velmi dobrým poměrem výkon versus cena. Po pouhých 10 letech se jí tedy podařilo dosáhnout fenomenálního úspěchu, když v prodejích porazila mnohem starší a zkušenější soupeře.
Rostou i další čínské značky
Úspěch ale zaznamenávají na evropském trhu i další čínské značky jako např. Realme nebo Oppo. Realme používá tradiční nástroje čínských značek, tedy velmi agresivní cenovou politiku. Netlačí se do prémiového segmentu, objem dělá u levných mobilů. A to především v zemích střední, východní a jižní Evropy. Oppo podobně jako Realme je v Evropě nováčkem, ale rozdíl zde je, globálně je to totiž dávno zavedená značka. Oppo za druhý kvartál obsadilo v Evropě čtvrtou pozici. Jak ukazuje tabulka, rozdíly mezi třemi největšími výrobci nejsou velké, odstup Oppa a Realme je zatím výrazný. Jenže na podobných číslech bylo v roce 2018 i Xiaomi a dnes je jedničkou.
Značka | Prodané kusy v milionech | Podíl na trhu | Meziroční rozdíl |
---|---|---|---|
Xiaomi | 12,7 | 25,3 % | + 67,1 % |
Samsung | 12 | 24 % | – 7 % |
Apple | 9,6 | 19,2 % | + 15,7 % |
Oppo | 2,8 | 5,6 % | + 180 % |
Realme | 1,9 | 3,8 % | + 1 800 % |
Ostatní | 11,1 | 22,2 % | – 20,1 % |
Celkem | 50,1 | 100 % | + 14,4 % |