Škodná v Praze i jinde
Jindřich Kulhavý: Pomatená zelená ideologie, kterou do hlavní metropole přináší momentálně vládnoucí pražská koalice vedená Piráty, způsobuje už nyní značné problémy.
Partnerem Pirátů je většinou Top 09. Všude, kde i přes nevyhrané volby pomocí bohužel povolených intrik ovládnuly městské úřady, způsobili pouze chaos a rozčarování. Nejedná se jen o Magistrát hlavního města Prahy, ale například i o městskou část Praha 3. Mají velmi specifický způsob hospodaření a za období jejich ovládnutí příslušných míst vzniklo neskutečné množství ,,chujovin“. Jinak nápady jdoucí z jejich hlav nelze ani nazvat.
Mezi hlavní počiny patří řešení dopravní situace ve velkoměstě. Pro uživatele automobilů se ježdění po Praze stalo směsí kličkování mezi mnoha druhy retardérů, sledováním nově instalovaných kamer často kombinovaných s radary, neustálým řešením parkování a obavou s projíždějících Toyot Yaris ověšených monitorovacím zařízením hlídajícím, jestli jste si při odskočení si pro něco k jídlu do obchodu zaplatili parkování, i když na místě postojíte jen pár minut. Nejhorší jsou fialové zóny, kde nesmíte bez úhrady poplatku ani zastavit, takže než dojdete k automatu na placení, jste zachyceni. A můžete volat na úřad, přesto tam nemusí Vaši úhradu ani najít (vlastní zkušenost) a pokutu Vám ponechají.
Vše výše uvedené je doplněno přípravou na elektrifikaci dopravy a rozkopáním komunikací a chodníků kvůli pokládce kabelů k budoucím nabíječkám elektroodpadu na kolech. Ne, že bychom tvrdili, že za určitých podmínek je pohon pohybovadel na elektřinu nesmysl, ale za momentální situace a technologického stupně vývoje se absolutní většině z nás jeví být tyto pohonné jednotky vhodné tak do automatických sekaček na trávu. A na těch do centra jezdit opravdu nebudeme. I přesto jsou první pokusy vzít nám radost z moderního bublajícího šestiválce v podobě motorů z vysavače umístěných pod kapotu auta a nazývané elektromobil neustále protěžovány a v budoucnosti mají být dokonce jedinou možnou variantou schválenou k provozu. Je plno z nás, kteří se právě tohoto dožít nechtějí.
Pražští radní vedeni primátorem pocházejícím z nějaké zapadlé moravské vísky představili svou vizi, jak Pražany i projíždějící naštvat co nejvíce. Původní praxe přinášející výstavbu megaostrůvků, maxiretardérů, vytváření cyklostezek při naprosto diletantské přístupu k bezpečnosti těch deseti uživatelů, kteří po nich jezdí, ignoraci potřeby opravovat výmoly hluboké jako jáma na mamuty, se ukázala jako dostatečná jen k zpomalení a zahuštění dopravy. Přidejme ještě pár zahrádek restaurací umístěných do uzavřené komunikace a naopak zrušení těch na chodnících a náměstích, což je počin po momentálním přerušení covidohysterie na ,,přesdržku“, a jde určitě především o ukázku moci a také přípravu na razantní zvýšení částek vybraných za pronájem, a máme tu téměř komplexní plán, jak ucpat Prahu. Na řadu tedy přichází vize, jak ji uvolnit.
O zavedení mýtného ve městě mluví sebranka kolem primátora už déle. Hřib Satan má s tím pražským Hřibem mnoho společného. Relativně pohledná houba plná svinstva v obsaženého v sobě. Mýtné v Praze by místní i hosty otrávilo ještě mnohem více. Plánovaný poplatek za průjezd kolem zaměřovací kamery 120 Kč pro klasická auta a 60 pro holicí strojek na kolech je opět mimo jakoukoliv realitu. V době, kdy moderní spalovací motor do vzduchu vypouští možná méně CO2, než příroda potřebuje ke své existenci, jde pouze o magistrátem řízenou demolici peněženek Pražanů. Proč Piráti rovnou nepřiznají, že chtějí Prahu umrtvit a udělat z ní zelenou zónu podobnou městu Černobyl. Možná se Vám zdá být nepřiměřené přirovnávat ,,svěží“ uragán z Moravy škodící metropoli k jaderné explozi reaktoru, ale následky jsou podobné. Smutné je, že vesnických moudronosů do Prahy v posledních desetiletích dorazilo více, k nim se přidalo pár ekoideologů pocházejících z metropole a vnikla směs, která se s podporou dalších a většinou původně mimopražských dostala kličkami až k obsazení několika magistrátů včetně toho hlavního.
Nakonec malá úvaha. Řada Pražanů od uzavření Václaváku pro dopravu na toto kdysi oblíbené místo už pár let nechodí. Podobné je to na Příkopech, Národní, přidávají se další místa. Představa, co udělá mýtné, je tragická. Ujištění, že pro motocykly platit nebude, je zvláště při letos již 9 měsíců trvající zimě skutečně ,,optimistické“. A co lidé, pro které je chůze díky věku, artróze či zraněním prostě náročná? Nebylo by tedy lepší uzavřít Prahu úplně a udělat z ní skanzen? To je možná vhodné pro náměstí Hřibovy rodné vísky. Ale velkoměsto musí žít. Protože pokud nežije, tak chátrá. Opravdu se pořád budeme podřizovat nesmyslům? A fakt je v Praze ještě někdo rozumný, kdo by dal hlas kterékoliv straně, která je schopna spolupracovat s některým ze subjektů nyní Praze vládnoucím? Piráti, Zelení, Praha sobě, Top 09 a STAN jsou prostě naprosto nevolitelní. Někteří jen v Praze, jiní vůbec nikde. A to i přesto, co jsme si mysleli o další náplavě Krnáčové z ANO. Prosím, vraťme do řídících funkcí realisty, pragmatiky, lidi s rozumem a vnímáním. Ať se klidně mají dobře, ale ať za to udělají Prahu opět předurčenou k životu. Přemýšlejte.